Zamýšľali ste sa počas hľadania niečoho cez Google nad tým, koľko vlastne existuje webových stránok? Google ako vyhľadávač funguje od roku 1997. Už v tom roku existovalo niečo cez 2 milióny stránok.
Na svete je obrovské množstvo stránok, ale len málo z nich naozaj vidieť
Čo myslíte, ako veľmi narástol ich počet za tých 24 rokov? „Celkom“ dosť. Momentálne existuje zhruba 1,88 miliardy webstránok. Takže je vlastne úplne isté, že keď niekto čokoľvek hľadá na internete, napríklad nejaký produkt, či službu (kľudne aj to, čo ponúkate vy ak podnikáte), nájde mu to obrovské množstvo stránok, ktoré ponúkajú to isté.
A sami určite dobre viete, že keď niečo vyhľadávate cez internetový vyhľadávač, pozriete si nanajvýš výsledky na prvej strane. Ale koľko rôznych spoločností sa zobrazí až na ďalších stranách! Možno ponúkajú aj lepšie produkty, či služby, ale majú skrátka smolu, sú príliš ďaleko vo výsledkoch vyhľadávania. Aby to nebol aj váš prípad, je potrebné mať dobré SEO.
Na prvé priečky vo vyhľadávačoch sa nedostanete rýchlo, ale trpezlivosť sa vypláca
Ak vám skratka SEO nič nehovorí, potom je jasné, že váš web určite nebude na popredných priečkach. Čo to teda SEO je? Ide o skratku pre Search Engine Optimization, čo znamená optimalizácia pre vyhľadávače.
Je to teda súbor techník a postupov, ktoré majú za cieľ posunúť váš web na vyššie priečky v neplatenej časti internetových vyhľadávačov. Najdôležitejšou súčasťou optimalizácie je linkbuilding, čiže tvorba spätných odkazov. Tie sú totižto stále najvplyvnejším faktorom, ktorý určuje výsledné poradie stránok vo výsledkoch vyhľadávania.
Linkbuilding je však dlhodobý proces. Rozhodne nemôžete čakať výsledky takpovediac cez noc. Ak tomu však dáte aspoň 2 mesiace, prvé výsledky určite spozorujete. A odmenou za vašu trpezlivosť bude dlhodobé umiestnenie na popredných priečkach, z čoho plynie viac platiacich zákazníkov.
Zdroj obrázka:
Autor: TarikVision / Shutterstock.com